Actie Vakantietas in De Ringvaartkerk

Veel kinderen uit kwetsbare gezinnen in Nederland kunnen meestal niet op vakantie en groeien op in armoede. Wanneer in de zomervakantie hun klasgenootjes uitvliegen naar zonnige oorden, blijven zij achter. Geld voor leuke uitjes is er niet. Met de actie Vakantietas van Kerk in Actie verrassen kerken in heel Nederland deze kinderen met een rugzak vol verrassingen. De diaconie van de Ringvaartkerk wil de kinderen van cliënten van de Voedselbank Zuidplas en vluchtelingen binnen de gemeente Zuidplas voor de zomervakantie verrassen met een vakantietas. Dit houdt in dat ze in mei een actie gaan houden binnen hun kerkelijke gemeente. Zondag 5 en 12 mei, deelt de diaconie de rugzakjes uit die u dan thuis kunt vullen.

In de rugzakjes doen ze een briefje met suggesties, voor een jongen of een meisje en de leeftijd. De gevulde rugzakjes kunt u dan zondag 19 en 26 mei na de dienst weer inleveren in De Ringvaartkerk. Mochten er mensen zijn met ideeën voor het vullen van de tasjes, dan horen zij dat graag. Bent u niet in de gelegenheid om naar de kerk te komen, maar wilt u wel meedoen aan de actie, dan kunt u contact opnemen met Jilles Los, 06-20672782. De Ringvaartkerk zorgt ervoor dat de tassen voor de zomervakantie bij de kinderen terecht komt. Helpt u hen mee om die kinderen een leuk begin van de vakantie te geven?