Avondwake in De Lichtkring

Op vrijdagavond is er na de avondmaalsdienst ook een avondwake in De Lichtkring in Nieuwerkerk a/d IJssel, inclusief een wandeling en een sedermaaltijd. Men wil graag verbinding zoeken en nodigen mensen uit om tijdens de stille week, de Lichtkring te bezoeken. Na de avondmaalsdienst op vrijdagavond houden zij, vanaf 20.30 uur, een wake. Hierin overdenkt men het lijden en sterven van Christus.

Capelse christenen rond het kruis

Het evenement The Passion kent in ons land inmiddels brede bekendheid. In de lijn van dit evenement zullen er ook dit jaar op Stille Zaterdag 30 maart in Capelle drie wandelingen plaats-vinden waarin een kruis wordt gedragen: de CaPassion. Vanaf drie vertrekpunten wordt er naar het Stadsplein gewandeld. Daar worden de drie kruisen samengevoegd tot een groot kruis.

Passie & Paasconcert “Zó lief heeft God de wereld …!”

Op Stille Zaterdag hoopt Vox Jubilans een Passie- en Paasconcert te geven in de St. Janskerk in Gouda. Het thema van dit concert is “Zó lief heeft God de wereld…!” God heeft de wereld zó liefgehad dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft. Wat een Evangelie is dat. En deze Evangelieboodschap geldt nu nog steeds. Als wij in Jezus geloven en pleiten op het lijden en sterven van de Heere Jezus hebben we het eeuwige leven. Over da

Paasontbijt in de Schenkelkerk

Op eerste Paasdag (31 maart) bent u weer welkom bij het paasontbijt, voor de 37e keer alweer. "Vanaf zondag 3 maart krijgt u het aanmeldingsformulier uitgereikt en kunt u zich weer opgeven, want het is voor ons belangrijk om te weten hoeveel mensen er willen deelnemen, zodat wij voldoende plaatsen kunnen reserveren. En natuurlijk hopen wij dat er weer veel mensen op Paasmorgen zullen aanschuiven zodat we als gemeente het Paasfeest gezellig kunnen...