Ds. Lopers vraagt ontheffing aan

Ds. Henco Lopers heeft ontheffing gevraagd uit zijn ambt binnen De Lichtkring in Nieuwerkerk a/d IJssel. De kerkenraad heeft deze ontheffing, gehoord de redenen, op maandag 6 maart ook aan ds. Lopers verleend. Afgelopen zondag is de gemeente ervan op de hoogte gebracht waarna het in gebed bij God is gebracht.

In een toelichting op zijn besluit zei ds. Lopers: “Het werk heeft de afgelopen 20 jaar veel van me gevraagd. Terwijl het nieuws van Gods redding door Jezus in m’n hart brandt, komen we uiteindelijk niet verder omdat de energie op is. Mijn conclusie is daarom dat ik (voorlopig) iets anders moet gaan doen met de gaven die God me heeft gegeven.

Concreet betekent dit dat ik vanaf september 2023 twee dagen in de week college ga geven aan de Viaa Hogeschool in Zwolle voor de opleiding HBO-theologie. Daarnaast zoek ik ook naar een functie als geestelijk verzorger, binnen bijvoorbeeld een ziekenhuis of een andere zorginstelling.”

De kerkenraad van De Lichtkring gaat aan de slag om de komende periode zo goed mogelijk door te komen en geeft daarbij aan iedereen heel hard nodig te hebben.