Ds. Terpstra interim Predikant Kerk in Nesselande

De protestantse gemeente in Nesselande heeft ds. Terpstra aangesteld als interim predikant na het vertrek van ds. Kollenstaart (ds-m-kollenstaart-kondigt-zijn-vertrek-aan). Ds. Terpstra zal vanaf startzondag 18 september betrokken zijn op de KiN en zal op informele wijze verder kennis maken met de gemeente. Hij stelt zich in het kort aan u voor.

“Mijn naam is Pieter Terpstra, en ik ben in de komende periode als interim predikant aan het werk in de protestantse gemeente Nesselande. Of liever: met u als gemeente. Vanuit Nesselande was de vraag aan de Dienstenorganisatie  van de Protestantse Kerk: wij zoeken een interim predikant die ons helpt om beter zicht te krijgen op ons profiel en waar nodig  dat te verscherpen met oog ook voor herstel en verbinding. Dat is met het perspectief op de predikantsvacature: met welke nieuwe dominee  is uw gemeente het beste gediend? En daarnaast- hoewel ook dat volop over identiteit gaat-: begeleid ons in het besluitvormingsproces over de positie binnen onze gemeente van andere relaties dan huwelijken tussen man en vrouw. Die interim predikant ben ik dus geworden: naast interim predikant ben ik ook gemeentepredikant.

De komende periode zal ik voor circa 10 uur per week aan het werk zijn in Nesselande. Hoe dat eruit ziet? Denk aan gesprekken, ontmoetingen en overleggen gericht op bovengenoemde vragen, maar ook op één of meer Kijk op de Kerk-avonden, of andere bijeenkomsten waarop we stappen kunnen maken in de goede richting.  En die goede richting ‘weet’ ik niet. Daar weet u veel meer van dan ik. En tegelijk weet ik het wel: want de goede richting is die waarheen God ons roept. Hoe is de gemeente gestalte van de kerk van Christus in de wijk Nesselande en wat is daarvoor nodig? Grote vragen, ik realiseer het me. Maar ook mooie vragen. En de kennismaking is hoopgevend: vanuit geloof en vertrouwen bouwen aan Gods kerk. Biddend om zijn zegen.”