Ds. M. Kollenstaart kondigt zijn vertrek aan

Ds. Marien Kollenstaart van de Kerk in Nesselande heeft begin dit jaar een beroep ontvangen van de Nederlandse Hervormde Gemeente te Driebergen en de Gereformeerde Kerk te Driebergen-Rijsenburg. Gisteren maakte hij de redactie van GeloofInNieuwerkerk bekend dat hij het beroep heeft aangenomen.

Ds. Kollenstaart zal zich voor zijn nieuwe gemeente specifiek bezig gaan houden met Traject 24. “Deze gemeenschap is een groep mensen die met elkaar in liefde verbonden zijn. Bouwend op Gods overvloedige liefde voor ons, hebben wij liefde voor God en liefde voor elkaar. Jezus zegt in Joh. 13:34: ”Aan jullie liefde voor elkaar zal iedereen zien dat jullie mijn leerlingen zijn.” Dit is geen vanzelfsprekendheid, maar een dagelijkse opdracht. We vragen Gods Geest om vernieuwing in ons eigen hart en leven. Door de Geest van God ervaren we Zijn inspiratie en kracht om te leven en handelen vanuit Zijn gezag en om ons in te zetten voor de heelheid van het leven.”

Ds. Kollenstaart deed op 21 september 2014 intrede in de Kerk in Nesselande alwaar men na ruim 7 jaar opzoek moeten naar een nieuwe voorganger.