Christelijke boekhandel Shofar present op Koningsdag

Op Koningsdag staat de christelijke boekhandel Shofar net als voorgaande jaren met een kraam voor de winkel. In de kraam vindt u boeken in de uitverkoop, kaarten en leuke cadeautjes voor bijvoorbeeld moederdag. Kent u iemand die geen bijbel heeft en wel behoefte hieraan? Wij delen gratis Nieuw Testament bijbels uit. (Zolang de voorraad strekt). Voor de kinderen ligt er in de winkel een grote kleurplaat waaraan gezamenlijk gekleurd wordt.

Oranjeconcert

Het traditionele Goudse oranjeconcert op Koningsdag in de Sint-Jan. Met medewerking van onder andere Gouda’s Harmonie De Pionier en Stedelijke Harmonie Caecilia Gouda.

Hotel Oranje Boven heropent de deuren!

In de tachtiger en negentiger jaren van de vorige eeuw (lang geleden dus...) was het een begrip tijdens Koninginnedag: eerst ging je naar de aubade, vervolgens naar de kleedjesmarkt en daarna bleef je hangen voor de koffie, de nasi met gebakken ei, het rad‐van‐avontuur en soms zelfs een avondprogramma in Hotel Oranje Boven in het Ontmoetingscentrum. Je steunde er een goed doel mee en je had de hele dag een feestelijk gevoel. "Ko

Christian council internationalpublieke bijeenkomst

Mogen we in het openbaar de Bijbel nog naspreken en naleven? In Finland is dat een betwiste vrijheid. Fins politica Päivi Räsänen weet daar alles van. Al vijf jaar wordt ze strafrechtelijk onderzocht en aangeklaagd voor het tweeten van enkele Bijbelverzen, samengevat: ‘Haat de zonde, heb de zondaar lief’. Dat is discriminatie, haat zaaien, zo blijft de openbaar aanklaagster stellen en zij wil dat het Hooggerechtshof zich over de zaak buigt. Räsäne

Rommelmarkt Hervormd Zevenhuizen

Zaterdag 4 mei is de 1e zaterdag van de maand. "We zijn open van 9 - 12 uur op het adres Wilgenlaan 2 in Zevenhuizen. Onze winkel en stelling staan inmiddels weer vol met leuke en nieuw binnen gekomen spullen. Op zondag 12 mei is het weer Moederdag dus als je iets voor haar zoekt, kom dan eerst bij ons kijken of we het soms hebben staan voor een leuk prijsje. Wat kunnen we u aanbieden?

Dodenherdenking in Zuidplas

Op 4 mei worden in Nederland de slachtoffers – zowel burgers als militairen – herdacht die zijn gestorven tijdens de Tweede Wereldoorlog, of in oorlogssituaties en vredesoperaties erna. In Zuidplas is in elke dorpskern een Dodenherdenking bij te wonen. In Moerkapelle vindt de herdenking plaats op het Raadhuisplein. Vanaf 19.45 uur is er muzikale begeleiding en dragen basisschoolleerlingen gedichten voor. Twe

Boekenmarkt in De Ringvaartkerk

Iedere maand is er boekenmarkt in de Nieuwerkerkse Ringvaartkerk: 11 mei, 8 juni, 13 juli, 10 augustus, 14 september. Lees duurzaam: schaf een gebruikt boek aan in plaats van een nieuw! Elke tweede zaterdag van de maand is er van 10.00-13.00 uur boekenmarkt in de Ringvaartkerk. Naast boeken zijn er ook puzzels, cd’s en lp’s. Loop gewoon binnen en geniet van de sfeer en de gastvrijheid. Dri

Ontmoetingsdag ‘Als kanker je raakt’ in Nieuwerkerk aan den IJssel

Op zaterdag 11 mei 2024 organiseert de stichting Als kanker je raakt een ontmoetingsdag. Deze laagdrempelige dag is voor mensen met kanker, hun naasten, nabestaanden en andere belangstellenden. De dag vindt plaats in Centrum Camino, Schoolstraat 11, 2912 CP Nieuwerkerk aan den IJssel. Dagleiding en muziek is in handen van Rob Favier. In de ochtend is er een boeiende lezing door Marinus van den Berg, waarna u een heerlijke lunch wordt aangeboden.

Interkerkelijke zangavond

Op 11 mei a.s. is er een interkerkelijke zangavond voor jong en oud m.m.v. Martin Mans. Nadere informatie volgt. Immanuelkerk, Estafette 1, Krimpen aan den IJssel.

Interactieve avond ‘God in de klimaatcrisis’ in de Oosterkerk

De laatste jaren wordt steeds duidelijker welke impact wij hebben op de natuur. Ons afval stroomt door de rivieren en oceanen. We zien het klimaat veranderen. Wat kun je anders doen? Welke keuzes maken verschil? Hoe houd je de hoop vast? Hoe kun je je laten inspireren door Gods droom voor een eerlijke wereld? Als vervolg op de avond met Alfred Slomp over ‘de supermarkt’, nodigt de werkgroep De (groene) Oosterkerk, u en jullie uit voor deze boeiende,...