Ds. Verboom bedankt voor het beroep

Ds. Verboom heeft bedankt voor het op hem uitgebrachte beroep door de Hervormde gemeente (wijk 1) in Nieuwerkerk a/d IJssel zo werd gisteren bekend. Afgelopen week moest ds. Verboom zijn beslissing kenbaar maken maar vroeg om uitstel (ds-j-w-verboom-vraagt-uitstel) . Helaas viel de beslissing voor deze wijkgemeente niet de goede kant op. Naast het beroep vanuit de Oude kerk ontving ds. Verboom een tweede beroep van de Hervormde gemeente uit Apeldoorn.

Eerder bedankte ds. Van Dam, ds. Van der Poel, ds. Brendeke, ds. Veerman en ds. Ten Hove al op een beroep uit Nieuwerkerk.  Deze wijkgemeente is vacant sinds het afscheid van ds. H.I. Methorst die in juni 2020 naar de ‘Eben Haëzerkerk’ in Apeldoorn vertrok (afscheid-ds-h-i-methorst).