Ds. J.W. Verboom vraagt uitstel

Ds Verboom uit Groot-Ammers heeft drie dagen uitstel gevraagd aan de hervormde gemeente (wijk 1) in Nieuwerkerk a/d IJssel. Verboom had tot 12 februari de tijd om over het op hem uitgebrachte beroep een beslissing te nemen maar vroeg om uitstel.

Verboom ontving namelijk na het beroep uit Nieuwerkerk a/d IJssel op 26 februari ook een beroep vanuit de Amertfoortse Eben-Haëzerkerk alwaar voormalig de Nieuwerkerkse predikant ds. Methorst staat.

Ds. Verboom is sinds 23 april 2017 verbonden aan de gemeente van Groot-Ammers als predikant. Eerder alwaar hij vanaf 31 augustus 2014 startte als pastoraal medewerker. Ds. Verboom is geboren op 19 mei 1989 en groeide op in het Utrechtse Zegveld. Na de middelbare school studeerde hij Geesteswetenschappen en Theologie in Utrecht.  Haalde op 28 augustus 2014 zijn diploma voor gemeentepredikant behaald. Ds. Verboom trouwde in 2016 en ontving samen met zijn vrouw Henriëtte twee dochters.