24 uur voor de Heer en Stille Omgang

Net als vorig jaar geven we ook dit jaar weer aandacht aan de 24 uur voor de Heer op zaterdag 18 maart in de St. Paulus Bekering. Wat is het nu precies?

In 2015 nam paus Franciscus het initiatief op in de bul Misericordiae vultus, waarin hij het Heilig Jaar van de Barmhartigheid afkondigde. Daarna is het elk jaar onderdeel geweest van de Veertigdagentijd als voorbereiding op Pasen.
“Het initiatief moet in de bisdommen worden bevorderd,” benadrukt paus Franciscus in Misericordiae vultus (17). “Zeer veel mensen naderen opnieuw het sacrament van de verzoening en onder hen veel jongeren, die in deze ervaring vaak de weg weer vinden om terug te keren tot de Heer, om een ogenblik van intens gebed te beleven en de zin van het eigen leven opnieuw te ontdekken.”

Vorig jaar hebben wij ondervonden dat in de nacht zeer weinig mensen komen. Daarom zullen we in onze parochie geen 24 uur maar 12 uur voor de Heer houden, van 07.00 uur ’s-ochtends tot 19.00 ’s-avonds. De deur van de St. Paulus Bekering staat deze zaterdag heel de dag open, men kan komen wanneer men wil en zo lang als men wil.

Daarna stopt rond 19.00 uur de bus naar de Stille Omgang voor de deur voor de mensen die hiermee naar toe willen. Dit sluit mooi op elkaar aan. Hier zijn kosten aan verbonden, € 25,- p.p. Deze kosten zijn voor de bus en wat te eten en te drinken na afloop op de weg terug. Voor de Stille Omgang dient men zich aan te melden bij het CPS. Meer informatie over de Stille Omgang is beschikbaar via hun website: http://www.destilleomgang.nl/

Voor aanmelding of vragen kunt u contact opnemen met het centraal parochie secretariaat: 010-3038871 of secretariaat@christoffelparochie.nl