Adventsconcert in de Dorpskerk

Zaterdag 26 november is er in de Capelse Dorpskerk een concert. Het thema is ‘Advent’. Cees van der Slik bespeelt het Van Dam orgel. Het kamerkoor ‘Pro Musica’ uit Ouderkerk zingt diverse werken, zowel met begeleiding als a capella, onder leiding van Cees van der Slik. Ook is er improvisatie en samenzang. Het programma begint om 20.00 uur; vanaf 19.30 uur inloop. De toegang is gratis. Tijdens het concert is er een collecte ter bestrijding van de kosten. Na afloop wordt er koffie en thee geschonken. Kerstzang bij kaarslicht in de Dorpskerk Dinsdag 20 december is de Dorpskerk van Capelle een goede plaats om in kerststemming te komen. Niet alleen omdat Cees van der Slik het mooie orgel bespeelt, maar ook door het sfeervolle kaarslicht en zeker ook omdat het ‘Christelijk Gemengd Koor Capelle’ onder leiding van de dirigent Ad de Joode een kerstconcert uitvoert.

Het programma bestaat uit nieuwe verrassende, maar ook eerder uitgevoerde eigentijdse koorwerken. Tijdens de samenzang komen de meer bekende kerstliederen aan bod en daaraan mag u ook uw steentje bijdragen. Het concert begint om 20.00 uur, de deur gaat om 19.30 uur open. De toegang is vrij, maar er is wel een collecte voor de kosten van deze avond