Alpha-cursus in Schenkelkerk

Of je nu wel, niet of een beetje gelooft, soms zijn er moment dat je levensvragen hebt. Het christendom heeft daar ruim 2.000 jaar ervaring in. Wil je meer weten over God en wie Jezus is? Kom dan naar de Alpha-cursus.

Alpha is een serie van tien bijeenkomsten waarin je samen met anderen het christelijk geloof ontdekt. Elke bijeenkomst begint met een gezellige maaltijd, zodat je anderen leert kennen. Hierna volgt een inleiding waarover je in een kleine groep verder van gedachten wisselt. Onderwerpen die besproken worden zijn onder andere: Wie is Jezus? Bidden, waarom en hoe? De Bijbel lezen. Hoe kun je geloven?

Gaandeweg kom je meer te weten over het christelijk geloof en wat het voor jou zou kunnen betekenen. Er is volop ruimte om hierover je vragen stellen. Geen vraag is te gek is. Alpha is voor iedereen. Als je graag meedoet met een goed gesprek en wil genieten van een lekkere maaltijd, dan zit je bij Alpha heel erg goed.

Alpha wordt gehouden op tien donderdagavonden in de periode februari t/m half april 2024. Extra is een verdiepende Alpha dag of weekend waarop we elkaar ontmoeten.

• Aanvang cursus: Donderdag 1 februari 2024 om 18.30 uur –  21.00 uur
  • Locatie: Schenkelkerk, Bermweg 29B, Capelle aan den IJssel
  • Deelname aan de cursus is gratis. Een kleine bijdrage voor ‘de kookpot’ wordt op prijs gesteld.
  • Aanmelden graag via alphacapelle@gmail.com of 06-39482819, Jake Schimmel

Alpha Capelle is een gezamenlijk initiatief van zes kerken in Capelle.

Is Alpha voor jou? Meld je vandaag nog aan.
Deel dit bericht voor mensen voor wie jij denkt dat Alpha (ook) van meerwaarde kan zijn.