Alpha Zevenhuizen

Vragen als wie is Jezus? Wat is de Bijbel? Hoe werkt bidden? Of wat betekent de kerk voor mij? Vragen die je op zich wel zou moeten kunnen beantwoorden als je in de kerk zit. Maar toch, hoe vaak denk je nu daadwerkelijk na over deze basisvragen van je geloof? Heb je er überhaupt weleens concreet over na-gedacht omdat het zo vanzelfsprekend lijkt?

Het zijn ook vragen waar niet gelovigen benieuwd naar zijn. Misschien je nieuwe vriend die wil weten waarom het geloof belangrijk voor je is of een buur-man die nooit naar de kerk is geweest maar be-nieuwd is waarom jij altijd gaat. Een collega waarvan je merkt dat ze zoekende is in het geloof.

"De Alpha is een periode van ongeveer 10 weken waarbij we wekelijks met elkaar in gesprek gaan over basisvragen uit het geloof. We starten met een maaltijd en daarna gaan we aan de hand van een inleiding met elkaar in gesprek over deze basisvra-gen. Een mix van allerlei personen maakt dat we mooie gesprekken met elkaar kunnen hebben en (weer) eens nadenken hoe we staan tot God. Als het ware een pelgrimsroute door middel van ge-sprekken met anderen. Wees van harte welkom!

De bijeenkomsten zullen op donderdag plaatsvinden. We starten op donderdag 21 maart 20.00 met een informatieavond in het Hervormd Centrum. Na Pasen zullen we starten met de bijeenkomsten. De eerste avond zal zijn op donderdag 4 april, locatie volgt."

Voor vragen: alphacursuszevenhuizen@gmail.com