Alt, dans, saxofoon en orgel in Goudse Sint Jan

Dans: Batja ten Kortenaar studeerde als uitvoerende danser af aan de Fontys Academie in Tilburg. Zij is actief als danser, choregraaf en docent. Zij danst in verschillende dans en Theatergroepen. In Nederland en Belgie. Zij is verbonden aan De Kwekerij en Compagnie Citroen. Tijdens de Dutch Design week Eindhoven danst zij  dit jaar, bij veschillende designers. Batja verzorgt tevens veel kindertheater en dans voorstellingen voor kinderen en volwassenen.

Saxofoon: Hannah Koob is geboren in Würzburg (Duitsland). Om ervaring op te doen heeft zij veel masterclasses gevolgd en is in 2015 is zij verhuisd naar Tilburg, waar zij nu studeert aan de Academy for Music and Performing Arts bij Andreas van Zoelen.
Als orkestmusicus speelde Hannah Koob o.a. met Philharmonie Zuidnederland, SWR Orchester Freiburg – Baden-Baden, Kapelle 21 (Staatskapelle Dresden) en trad ze op in zalen zoals het Concertgebouw in Amsterdam, TivoliVredenburg in Utrecht en de Tonhalle in Düsseldorf.
Voor Hannah is het spelen van nieuwe muziek een van de belangrijkste verantwoordelijkheden voor de toekomst van de klassieke saxofoon
Net zo belangrijk als het spelen van nieuwe muziek is voor haar het maken van kamermuziek. Hannah Koob was te horen bij Dieuwertje Blok op Klassiek op 4 en Vrijspel bij de Muziekfabriek radio 4.

Altmezzo/verteller: Meriam de Korte studeerde in Utrecht Theater aan de HKU en Klassieke zang in Hilversum en  Amsterdam. Na haar einddiploma legde zij zich toe op modern  muziektheater. Eerder werkte zij samen met opera-componisten G. Trujillo en M. Sporck. Opera’s die goede recensies mochten ontvangen in oa het AD,Trouw,De Volkskrant en de Gelderlander. Zij speelt regelmatig in binnen en buitenland met haar ensemble met name Duitsland. Met de beeldend kunstenaar en  schrijver Jan Kerkhof ontwikkelt zij nieuwe muziekprojecten.

Orgel: Marc Schippers kreeg zijn eerste orgelles toen hij negen jaar oud was. Op veertienjarige leeftijd startte hij, naast de orgellessen, met pianolessen bij Mirjam IJsseldijk. Ook leerde hij basso continuo toe te passen met Gerard de Wit als leermeester.In 2017 is Marc afgestudeerd aan het conservatorium in Tilburg voor zijn bachelor muziek, waarbij hij hoofdvak orgel en bijvak piano en klavecimbel studeerde. In 2021 studeerde hij af voor zijn master orgel. Orgellessen volgde Marc bij Ad van Sleeuwen, Henco de Berg, Ruud Huijbrechts, Wouter van der Wilt, Jelena Bazova en Bart Rodyns. Hij heeft masterclasses gevolgd bij o.a. Joris Verdin (België), Luca Scandali (Italië) en Rubin Abdullin (Rusland). Als pianist won hij, zowel in een duo met dwarsfluit als in een duo met viool, de eerste prijzen in de Maassluise Muziekweek in 2011 en 2012. Ook won hij als pianist in een duo met een dwarsfluitiste de prijs voor het beste duo en de prijs voor de beste vertolking op het solistenconcours in Well (2012). Als pianist heeft hij in 2012 de derde prijs gewonnen bij de Maassluise Muziekweek. Marc heeft inmiddels jarenlang ervaring met het geven van orgel- en pianolessen. Sinds 2018 is Marc organist en cantor bij De Wingerd in Krimpen aan den IJssel.

Vrij toegankelijk met een entreekaartje voor de kerk. Met een Museumkaart, Rotterdampas of Vriendenpas Sint-Jan is de toegang gratis.