Amateur orgelavonden

Is het niet de droom van elke (amateur)organist om eens het grootste orgel van Nederland te bespelen: het Marcussen hoofdorgel van de Laurenskerk in Rotterdam? Ja, want bijna wekelijks ontvangt de Laurenskerk een dergelijk verzoek. Om die felbegeerde verlangens te vervullen zijn de ‘amateur orgelavonden’ in het leven geroepen. Op zes vrijdagen in de maanden juli en augustus kunnen organisten tegen een vergoeding onder deskundige leiding hun lusten botvieren op de klavieren van het Marcussen orgel. En uiteraard zijn fans daarbij van harte welkom! Van 17:00 uur tot 22:00 uur.

Entree voor toehoorders € 2,=, de kaarten alleen te koop op de avond zelf aan de kassa. De amateur orgelavonden vinden altijd plaats op de vrijdagavonden in de zomervakantie. In 2019 is dat op: 12 juli, 26 juli, 2 augustus, 9 augustus, 16 augustus en 23 augustus.