Anders begaafd

De term Anders begaafd geldt eigenlijk voor ons allemaal. God heeft ons allemaal anders gemaakt. Als je een verstandelijke beperking hebt kan dit wat problemen opleveren in het jezelf kunnen redden. Meestal op het gebied van wonen en werken, maar zeker ook in het sociale leven. De weg naar de kerk vinden of vorm geven aan een stukje identiteit en als het om geloven gaat, is dat ook moeilijk.

Eens per jaar wil men speciaal deze doelgroep in het zonnetje zetten met hen God zoeken en hen laten weten dat ze er mogen zijn, zeker in de kerk. Eén van de pastores zal het geestelijk gedeelte begeleiden. Kerkplein werkt samen met vrijwilligers vanuit de Sint Christoffel parochie om met elkaar één keer in het jaar een geweldige bijeenkomst te verzorgen rond een bijbels thema en we eten met elkaar. Dit jaar komen we bij elkaar in de St. Josephkerk te Nieuwekerk a/d IJssel op 26 november 2022 van 11.00 tot 14.00 uur.

Allen die een warm hart toedragen aan mensen met een verstandelijke beperking, zelf ‘anders Begaafd’ zijn of gewoon eens willen weten wat we nou doen op zo’n bijeenkomst: Van harte welkom! En heb je nog vragen, bel
of mail me gerust! pastoraal consulent: Tanja Demper td@samen010.nl