Avondgebed in de Ringvaartkerk

Ook dit jaar zijn er op alle woensdagavond in de 40-dagentijd weer avondgebeden in de Ringvaartkerk. Avondgebeden kenmerken zich door inkeer en verstilling, gebed, zingen en Bijbellezing. Middenin de week een bezinningsmoment in de weken voorafgaand aan Pasen.

De avondgebeden volgen de liturgie van de completten, het laatste getijdegebed in de kloosters, maar hebben een zeer eigentijdse visie en uitleg. Alle avonden zijn een doorlopend geheel met elke avond een ander kernbegrip en andere lezingen en meditatieve tekst. Het overkoepelend thema dit jaar is: ‘de aarde is van God! en al wat daar leeft’. Vanavond is het kernbegrip: van stof gemaakt. Liturgen zijn Evert-Jan van der Bel en Eveline Engelberts.

In De Ringvaartkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel, aanvang 20.30