Avondgebed toegespitst op deze corona-tijd

De oecumenische werkgroep avondgebeden in Nieuwerkerk a/d IJssel verzorgt op woensdag 9 december een avondgebed in de Josephkerk aan de Kerklaan, geheel in het teken van corona: we vragen dan God om erbarmen in deze verdrietige tijd, zoeken troost en bemoediging bij Hem.

Avondgebeden zijn een onderdeel van de getijdengebeden, een eeuwenoude traditie vanuit de kloosters maar in deze tijd nog springlevend en eigentijds. Momenten van inkeer en verstilling geven ruimte om stil te staan bij al het leed en verdriet wat corona bewerkstelligt, maar ook de belofte dat God ons niet in de steek laat. Het thema is: “Gods trouw in moeilijke omstandigheden”

U kunt dit avondgebed helaas niet fysiek bijwonen, maar wel rechtstreeks volgen via de website www.christoffelparochie.nl. De aanvang is 20.30 en de liturgen zijn Rene Govers en Catie van Westing; zangers zijn Jacques Demmenie en Ria Abcouwer, organist Patrick Oude Essink.