Avondgebeden op elke woensdagavond tijdens de 40-dagentijd.

Na de oecumenische Aswoensdagviering vinden er in de 40-dagentijd, voorafgaand aan Pasen, avondgebeden plaats op de woensdagavonden in de Ringvaartkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel. Avondgebeden, één van de getijdegebeden, kenmerken zich door inkeer en verstilling, gebed, zingen en Bijbellezing. Er is een vaste liturgie, die al eeuwenlang gebruikelijk is in de kloosters. Elk jaar is er een overkoepelend thema, en elke avond wordt een ander facet daarvan uitgediept.

Dit jaar is het overkoepelend thema: “Anders omgaan met…”

Anders omgaan met… kan van verschillende kanten belicht worden; in deze avondgebeden brengen wij de volgende accenten aan:

1 maart: Anders omgaan met de wereld

8 maart: Anders omgaan met bezit

15 maart: Anders omgaan met oordelen  n.b. dit avondgebed is in de Josephkerk

22 maart: Anders omgaan met anderen

29 maart: Anders omgaan met tijd

5 april: Anders omgaan met God

Het is de bedoeling dat ieder voor zich nadenkt over dit “anders omgaan met….”, dat ieder voor zich op pad gaat in haar/ zijn eigen zoektocht. De avondgebeden worden voorbereid en uitgevoerd door leden van de Ringvaartkerk en de Josephkerk en zijn ook te beluisteren via de link van de kerkdienst van de website.

Van harte welkom.