Benefietconcert voor orgelfonds Laurenskerk Rotterdam

Zondag 22 december 2019 14:30

Een bijzonder benefietconcert met grote namen uit de Orgelwereld, waaronder Hayo Boerema en Jan Hage. Met o.a een presentatie orgelplannen door Andries Ponsteen d.m.v. Power-Point-presentatie en een Drankje en hapje na afloop, aangeboden door de Laurenskerk en Henk Vermeulen.

De opbrengst van de collecte gaat volledig naar het Orgelfonds Laurenskerk Rotterdam. Inloop vanaf 14.30 uur en start concert om 15:00 uur.
Dick de Graaf (saxofoon) speelt welkomstmuziek in de toren.

Programma
Orgel Hayo Boerema; “Prelude en fuga in a klein”, BWV 543 van Bach en “Le monde dans l’attende du Sauveur” uit de Symphonie Passion van Dupré.
Jan Hage; Première “Te Deum” van Henk Vermeulen.
Hayo Boerema en Dick de Graaf : Orgel en saxofoon
Het Do-Mu-koor van het Koninklijk Conservatorium o.l.v. Jos Vermunt. (Psalm 121 van Daan Manneke.)
Première “Tremblement 5:43” voor 2 orgels en saxofoon. Door twee studenten van het KC en Dick.