Black Gospel koorproject

De Protestantse kerk in Leidschendam organiseert een Black Gospel koorproject. De gospelmuziek werd geboren in de katoenvelden van de zuidelijke staten van de Verenigde Staten van Amerika. Deze religieuze muziek werd sterk beïnvloed door zowel de ritmische muziek die de slaven meebrachten uit Afrika als ook door de ‘bevindelijke’ manier van geloven van de blanken. Nog steeds kenmerkt de Black Gospelmuziek zich door ritmische, aansprekende melodieën die menig zanger, gelovig èn niet gelovig, uitnodigt voluit mee te zingen.Een muzikaal initiatief, vanuit de kerk, vóór de wijk.

Voorafgaande aan de viering op 16 februari wordt vier keer gerepeteerd. Iedereen die wil kan meedoen.

Op 16 februari 2020, aanvang 15:00, Locatie: Kruisheuvelkerk.  Adres: Burgemeester Roeringalaan 6 in Leidschendam.