Capelse christenen rond het kruis

Het evenement The Passion kent in ons land inmiddels brede bekendheid. In de lijn van dit evenement zullen er ook dit jaar op Stille Zaterdag 30 maart in Capelle drie wandelingen plaats-vinden waarin een kruis wordt gedragen: de CaPassion.
Vanaf drie vertrekpunten wordt er naar het Stadsplein gewandeld. Daar worden de drie kruisen samengevoegd tot een groot kruis.

Met dit kruis wordt aandacht gevraagd voor het lijden van Jezus Christus, een gebeurtenis van lang geleden die tot op de dag van vandaag zeggingskracht heeft. Op het stadsplein volgt een korte viering die al vooruit loopt op het Paasfeest.
Na deze viering is er een samenzijn met koffie en thee en mag iedereen die dat wil een briefje op het kruis plakken met een gebed of vraag aan God. De viering op het Stadsplein begint om 12.00 uur. Verzamelen om 11.15 uur. We vertrekken om 11.30 uur vanuit onderstaande punten:

Apotheek, Puccinistraat 166, ‘s-Gravenland. Ontmoetingskerk, Zevensprong 4, Schollevaar
(vertrek 11.15 uur), Molukse Bethelkerk, Banda Neira 40, Oostgaarde.