Corona rouwgroep

‘Ik zie veel verdriet, veel verlies ervaring, maar er wordt amper gehuild’ aldus Dirk de Wachter –psychiater. In deze coronatijd is het ziek zijn en sterven, het afscheid nemen en rouwen zo volstrekt anders geworden. Door de anderhalve meter, RIVM  maatregelen en andere beperkingen, krijgen emoties over de gestorvenen en de rouw vaak minder ruimte. Dit kan leiden tot eenzaamheid, stress en extra zorgen.

Vanuit de Kerk in Nesselande, en in samenwerking met omliggende kerken, wil men daarover samen met jou in gesprek te gaan. Hoe was het om alleen maar bij je dierbare te zijn, toen deze stervende was? Wat ervoer je toen er geen arm troostend om je heen werd geslagen? Hoe was het om tijdens de uitvaart op anderhalve meter van elkaar vandaan te zitten? Hoe kan je omgaan met de ervaringen rond je verlies en met de rouw in deze tijd? Het is helpend om anderen, die dit ook hebben doorgemaakt, te ontmoeten. Vanuit de herkenning krijg je erkenning van eigen verdriet, vragen en moeiten. Voor allen die een dierbare hebben verloren in de coronatijd. Doel: ontmoeting, (h)erkenning, bemoediging.

Annelies Mertens, coach & Rita Renema, 1e lijns geestelijk verzorger. Wanneer: maandag 2 november van 10.00 uur tot 13.00 uur, inclusief lunch. In De Kristal (foto: uitagendarotterdam.nl) : Cypruslaan 404, 3059 XA Rotterdam. Kosten: geen. Aanmelden via: rouwgroep@kerkinnesselande.nl