De Bergrede - gebed voor een mens met vragen.

Première in De Open Hof in Oud-Beijerland, zaterdagavond 12 oktober 2019, aanvang 20.00 uur.

De Bergrede - gebed van een mens met vragen. Een muziekstuk van Stijn van der Loo (Stijn is jarenlang de musicus geweest van Huub Oosterhuis. 'Ken je mij' is van hun beider hand). Een geheel nieuwe en eigentijdse versie van De Bergrede in De Open Hof te Oud-Beijerland. Alle muziek en teksten zijn speciaal voor deze dienst geschreven en gecomponeerd.

Muziek in een thema om een nieuwe impuls te geven aan de bestaande kerkmuziek. Deze teksten geven ons het besef dat de Bergrede actueel is gebleven door alle eeuwen heen. Er is door alle tijden heen veel over gesproken, gezongen, geschilderd en gebeeldhouwd. Wij willen dit project graag zien als een aanzet tot nieuwe kerkmuziek. Het muziekstuk duurt 45 minuten en daardoor perfect in te passen in een losse kerkdienst/viering, maar ook lang genoeg om als zelfstandig muziekstuk naar te luisteren.

De promo van De Bergrede is te vinden op YouTube

Indien u nadere informatie: Bergrede2019deopenhof@gmail