Dorcas voedselactie 2019 ‘Omdat we om hen geven’

De Protestantse gemeente De Stroom uit Moordrecht is gewend om jaarlijks aan te sluiten bij Dorcas voedselactie. Ook dit jaar zetten zij deze trend door en zamelen voedsel in bij supermarkten, kerken en scholen. Producten voor de allerarmsten in Oost-Europa. Voor mensen die bijvoorbeeld door armoede, leeftijd, ziekte of een beperking zelf amper nog de deur uit komen. Veel van hen leven teruggetrokken en in armoede. Ze staan er vaak alleen voor en komen de deur niet uit. Met een voedselpakket wordt het leven de komende wintermaanden dragelijker. Op deze manier wil men laten zien dat duizenden mensen in Nederland om hen geven.

De Dorcas Voedselactie wordt dit jaar gehouden van 3 november tot en met 10 november. Op zaterdag 9 november kunt u uw producten in de winkel van Albert Hein (Moordrecht) afgeven aan de aanwezige vrijwilligers van Dorcas.

Op woensdag 6 november (Dankdag voor gewas en arbeid) bestaat de mogelijkheid om in de kerk producten voor Dorcas in te leveren. Op woensdag 6 november en zondag 10 november zal er in de Dorpskerk ook een collectebus staan. De opbrengst van deze bus komt ten goede aan de kosten van het vervoer van de ingeleverde producten.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid een voedselpakket online te bestellen daarvoor vindt u de mogelijkheid op de website van Dorcas: https://dorcas.nl/voedselactie/. Dorcas hoopt dat u ook dit jaar uw hart laat spreken voor de allerarmsten in Oost-Europa.