Ds. Henco Lopers liturg bij ‘Het Nieuw Jeruzalem’

Op vrijdag 11 oktober 2019 zal het IKK Nieuwpoort-Langerak samen met het Chr. Regiokoor Fiducia uit Ede o.l.v. dirigent Peter Burger (Adonai) het oratorium “Het Nieuw Jeruzalem” uitvoeren in de Grote Kerk in Gorinchem.

In dit oratorium van Johan Bredewout volgen ze in grote lijnen het visioen van de apostel Johannes uit de Openbaring van Johannes. De muziek wordt afgewisseld met teksten uit het Oude Testament en de Evangeliën. Dit prachtige muziekstuk wil een uitdrukking zijn van het intense verlangen van de gelovigen van alle tijden, die vertrouwend op Gods Woord, uitzien naar de dag waarop Zijn Rijk van vrede en gerechtigheid zal aanbreken. Kom Here Jezus kom! In het programma is veel plaats voor samenzang.

Met medewerking van het Interkerkelijk Koor Nieuwpoort-Langerak en CRK Fiducia Ede o.l.v. Peter Burger. Musici: André van Vliet orgel, Johan Bredewout vleugel, Arjan en Edith Post trompet, Elsemarieke den Hartogh fluit, ds. Henco Lopers liturg.

Adres:
Grote Kerk in Gorinchem, Groenmarkt 7, 4201 EE, Gorinchem