Duitse Meesters door Vida Vocalis

Op 19 en 26 november geeft het succesvolle koor Vida Vocalis concerten in de Dorpskerk van Capelle aan den IJssel en de Hoflaankerk in Rotterdam Kralingen. Het koor voert het prachtige motet Jesu meine Freude van Bach uit. Daarnaast worden stukken gezongen van Mendelssohn, Brahms, Rheinberger en Liszt. Na het succesvolle Requiem van Fauré van afgelopen zomer is het koor met enthousiasme aan haar derde project begonnen. Er is gekozen voor een afwisselend programma met mu‐ ziek van Duitse componisten. Voor de pauze staan Bach en Mendelssohn op het programma en daarna vervolgt het koor met liederen van Rheinberger en Brahms.

Het prachtige ‘O, lieb so lang du lieben kannst!’ van Liszt wordt uitgevoerd door de Moldavische sopraan Diana Axentii. Vida Vocalis is opgericht in 2016 en bestaat uit een vaste kern en projectzangers. Aan dit concert doen 38 enthousiaste en ervaren zangers mee. Het koor staat onder leiding van diri‐ gent Vincent Spoeltman en wordt op het orgel begeleid door Wouter van der Wilt. De inter‐ mezzi worden gezongen door Diana Axentii, Tanja Demkow‐Geitenbeek en Rosa Dijkgraaf.

Agenda informatie 19 november: Dorpskerk, Kerklaan 2, Capelle aan den IJssel 26 november: Hoflaankerk, Oudedijk 2, Rotterdam‐Kralingen Tijd: 20.00‐21.30 uur Toegang: € 14,‐, inclusief consumptie Kaarten reserveren via www.vidavocalis.nl Meer over Vida Vocalis Vida Vocalis is een projectkoor met als thuisbasis Capelle aan den IJssel. De dirigent van het koor is Vincent Spoeltman, die onder meer zingt bij de Nationale Opera, dirigeert bij diverse koren en een bloeiende lespraktijk heeft. Al vanaf de start in 2016 was het de ambitie om op hoog niveau mu‐ ziek te maken. Zo werden uitdagende werken uit‐ gevoerd als het Requiem van Howells, het Gloria van Rutter, Dido and Aeneas van Purcell, het Requiem van Fauré en de vier Psalmen van Grieg. Het koor heeft een vaste kern van circa 15 enthousiaste zangers.

Bij elk project wordt het koor uitgebreid met projectzangers. Aan dit programma doen 38 zangers mee. Meer informatie en geluidsfragmenten van het koor www.vidavocalis.nl