Eerste gezamenlijke tour Don Moen en Paul Baloche in Nederland

Don Moen en Paul Baloche hebben ieder afzonderlijk al een grote impact gehad op aanbiddingsmuziek wereldwijd. Wie hun namen niet herkent, herkent zeker hun liederen. ‘God Wijst Mij Een Weg’, ‘Open The Eyes Of My Heart’, ‘Breng Dank Aan De Eeuwige’, ‘Meer Dan Ooit’; het is zomaar een greep uit het rijke repertoire van de twee Amerikaanse aanbiddingsleiders. Voor het eerst komen ze gezamenlijk naar Nederland voor een reeks concerten en daar wordt een extra speciale aangelegenheid van gemaakt: met volledige band en een projectkoor van The Choir Company staat het Nederlandse publiek bijzondere avonden te wachten in maart!

Zowel Don Moen als Paul Baloche brachten al een vernieuwend geluid in aanbiddingsmuziek eind jaren ’80 en begin jaren ’90. Don Moen met ‘Give Thanks’, wat in Nederland in de bundel Opwekkingsliederen verscheen als ‘Breng Dank Aan De Eeuwige’. Hij presenteerde zijn liederen op het label Hosanna Music, wat met haar karakteristieke stijl en aanpak veel gelovigen kennis deed maken met een verfrissende golf aanbiddingsmuziek. Paul Baloche debuteerde een paar jaar later en schreef al snel zijn bekendste lied: ‘Open The Eyes Of My Heart’ (‘Schijn Met Uw Licht In Mijn Hart’). In de daaropvolgende jaren groeiden de twee ieder voor zich uit tot toonaangevende liedschrijvers en aanbiddingsleiders. Hun muziek werd wereldwijd omarmd – of het nu Don Moens eenvoudige, herkenbare teksten waren of de bezielde beleving in de muziek van Paul Baloche.

Van 8 t/m 10 maart 2024 komen Don Moen en Paul Baloche voor het eerst gezamenlijk terug naar het Nederland wat ze ‘hun tweede thuis’ noemen. Tientallen concerten door de jaren heen hebben een hechte band gevormd met het Hollandse publiek – met onvergetelijke momenten. Zo begon Paul Baloche na een stroomuitval bij een concert in het Nederlands te zingen met het publiek, om jaren later een volledig Nederlandstalig album op te nemen. Don Moen keerde vaak terug met hetzij een koor, hetzij een orkest als begeleiding. Tijdens de avonden in maart worden de twee begeleid door een volledige band én een projectkoor, waardoor de ‘Hosanna Music’ tijd dan weer helemaal zal herleven! Zing mee met de bekende liederen die niets aan zeggingskracht hebben verloren. Deze avonden beloven avonden te worden vol herkenning, geestelijke inspiratie en aanbidding.

Zowel Paul Baloche als Don Moen hebben een ongekende, unieke ervaring in het leiden van aanbidding die ze graag delen met muziekteams en geïnteresseerden in kerken. Met name Paul Baloche werkte een uitgebreide workshop reeks uit die de praktische en geestelijke kant van aanbidding in de kerk uitdiept. Een unieke kans om te horen en leren van enkele van de meest ervaren aanbiddingsleiders ter wereld! Hier volgt later een opgave mogelijkheid voor.

Kaarten voor de concerten met Don Moen, Paul Baloche met band & The Choir Company zijn verkrijgbaar via www.eventsforchrist.nl.

Vrijdag 8 maart 2024 - 20.00, Oud-Beijerland
EGHW, Polderlaan 1, 3261 ZA.

Aanvag 20.00 uur
Tickets : Tot 15 januari 30 euro incl reserveringskosten Na 15 januari 35 euro