Elvis-dienst in Open Hof

Op zondagavond 28 november vindt er een bijzondere kerkdienst plaats in de Open Hof. Dominee Fred Omvlee komt met een kerkdienst rond het leven, geloof en gospels van Elvis Presley. Elvis is opgegroeid als gelovig jongetje en bleef zijn hele leven liefhebber van gospelmuziek, zoals hij dat had leren kennen in de zwarte en blanke kerken. Hij vond rust in het zingen van deze gospels, die eigenlijk altijd als thema hebben: 'Nu heb ik het zwaar, maar eens vind ik rust bij de Heer’. Elvis werd beroemd en rijk, maar bleef wezenlijk onzeker.

Hij leed onder depressies, verslaving en echtscheiding, tot zijn vroege dood. 'Toch is mijn boodschap: 'Zelfs al eindig je als Elvis, je valt niet uit Gods hand', zegt dominee Omvlee. Aan de dienst werkt Koor Hemelsbreed en het zangtrio Lara, Linde en Fleur mee. Willem Blonk studeerde met hen speciale arrangementen van Elvis-Gospels in en ook Fred Omvlee zal een paar nummers zingen. ‘Amazing Grace’ wordt door Allen gezongen en verder zijn er ook filmbeelden van Elvis zelf. De dienst is om 19.00 uur, en duurt een goed uur. Welkom!

Hesseplaats 441, 3069 EA Rotterdam Ommoord.