Expositie moeder Teresa van Calcutta

Van 12 januari t/m 2 februari is er in de Willibrorduskerk aan de Overtocht in Bodegraven een bijzondere expositie over het leven en het werk van moeder Teresa.

De expositie toont een reis door het leven en de spiritualiteit van de stichteres van de Missionarissen van Naastenliefde geboren in Skopje in 2010 en overleden in Calcutta in 1997. Een reis van een vrouw die met lege handen het hoofd bood aan de armoede welke overheerste in Calcutta. Moeder Teresa zelf vertelt in brieven, welke pas zijn ontdekt na haar dood, over haar ervaring van het luisteren naar de Stem van Jezus, van de vrees te doen wat gevraagd wordt, van arm te zijn onder de armen. Het wereldwijde symbool van haar liefdesoffer is de witte sari met de blauwe rand.

De expositie bestaat uit 70 panelen, welke staan opgesteld in de beide zijbeuken van de Willibrorduskerk. In biografische volgorde trekt het leven van moeder Teresa aan u voorbij, te beginnen bij het leven in het gezin, de religieuze roeping, het begin van de nieuwe congregatie, de eerste stichtingen tot aan de heiligverklaring.

Zondag 12 januari om 9.00 uur opent Pastoor van Klaveren de expositie in een Eucharistieviering waarna de expositie geopend tot 13.00 uur.

De openingstijden zijn tussen 12 januari en 2 februari op:

Vrijdagmorgen van 10.00 – 11.00 uur
Zaterdag van 11.00 – 14.00 uur en van 20.00 - 21.00 uur
Zondag van 09.00 - 13.00 uur

U bent van harte welkom, de toegang is gratis!