Feest van de Geest

Na Pasen, hoogtepunt in het kerkelijk jaar, vieren we Hemelvaartsdag (26 mei) en Pinksteren (5 juni). Weten mensen nog wat deze feestdagen betekenen? Velen beleven het als een mooie gelegenheid om er op uit te gaan, te genieten van de lente en de voorboden van de zomertijd. En is dat dan ook niet perfect te combineren met het Feest van de Geest?! Nadat het in 2020 en 2021 niet door kon gaan vanwege de pandemie, is men blij om het nu in 2022 weer op te kunnen pakken.

In de periode van woensdag 25 mei t/m eerste Pinksterdag 5 juni 2022 worden deze 10 dagen georganiseerd in het teken van het Feest van de Geest. Deelnemende kerken in ons cluster ‘Van Rotte, IJssel tot Lek’ zijn: Alexanderkerk (Rotterdam), St. Paulus’ Bekering en Schenkelkerk (Capelle aan den IJssel) en De Wingerd (Krimpen aan den IJssel). In de kerk laten we ons inspireren door de Geest. Wat is er mooier dan dat te mogen delen met een breed publiek? Met dit evenement zetten de kerken die meedoen, hun deuren open voor alle geïnteresseerde bezoekers. Kunst is in dit geval de verbinding en aantrekkingskracht om de kerk (eens) van binnen te bekijken. Het thema is: ‘In Vuur en Vlam’. Daarop zijn alle activiteiten gebaseerd (zie het activiteitenschema op de website www.feestvandegeest.nl)