Feestelijk 350e Marktconcert

Op woensdagmorgen 8 september is het zo ver: Marktconcert nummer 350 in de Rotterdamse Open Hofkerk gelegen in de wijk Ommoord. Dit jubileumconcert zal in een grotere bezetting dan normaal gevierd worden. Het barokorkest Camerata Capelle komt spelen, uitgebreid met twee blokfluiten en orgel. Topper is het Vierde Brandenburgse Concert in G van Bach. Een heerlijk, opgewekt en bekend orkeststuk. De blokfluitisten zijn Stieneke Kamp en Heleen van der Sijs. Zij soleren ook in het concert voor twee blokfluiten en orkest in a moll van Telemann.

Willem Blonk is de solist in het concert voor orgel en orkest in gmoll op. 3 nr. 4 van Händel. Zoals altijd is de entree vrij en kunt u aan de uitgang iets in de collecte geven. Er mogen in het kader van de ‘anderhalve meter’ ruim 100 mensen in de zaal.

Die gaat open om 10.30 u. Als u er op tijd bent kunt u zich bij de ingang inschrijven. Is de toeloop te groot, dan kan er ook op ‘groot scherm’ in de Ontmoetingsruimte gekeken en geluisterd worden.

Tot slot is het ook mogelijk het concert thuis via KerkTV te volgen: