Film Shoplifters in Open Hof kerk

Op 27 november a.s om 14.00 uur wordt de 8e film van dit jaar in de Open Hof kerk vertoond: Shoplifters (winkeldieven) Op het eerste gezicht is het een rauwe bende die samengepakt zit in de kleine, traditionele Japanse woning. Wat moet dat worden met Shota die van zijn eigen vader het vingervlugge jatwerk leert? Is het wel zijn vader? En hoe verhouden de andere ‘familieleden’ zich tot elkaar? Shoplifters is opgebouwd als een klein mysterie waarin de sociale achtergronden langzaam diepte krijgen. Stapje voor stapje leer je meer over de wonderlijke familie, het samengestelde gezin dat zich in de schaduw van het moderne Japanse leven staande probeert te houden met als mater familias de grootmoeder in een geweldige rol.

Op een dag komt het kleine thuis mishandeld meisje Yuri aangelopen, dat liefdevol in de familie wordt opgenomen. Maar wat is dat eigenlijk, een familie? En wanneer mag je jezelf met recht een vader of een moeder noemen? Aan de hand van de zes mensen die zijn tragikomedie bevolken, staat de regisseur stil bij dit soort vragen. Het einde van de film geeft zeker aanleiding hierover na te denken. Duur: 120 minuten. Regisseur: Hirokazu Kore-eda. Bijdrage in de kosten: € 4,00 inclusief een flesje water. Betaal bij voorkeur gepast.

De bekende beperkingen in verband met het corona-virus zijn nog steeds van toepassing. Ook dient men zich tevoren met adresgegevens en telefoonnummer en/of e-mailadres. aan te melden. Dat kan via ht2@upcmail.nl .Tevens dient tijdens het lopen in het kerkgebouw een mondkapje te worden gedragen en is het aantal bezoekers momenteel beperkt tot 30.