Film ‘Where are you, Adam?’

Op donderdag 23 februari 2023 wordt in de Caeciliakerk de film ‘Where are you, Adam?’
(Adam, waar ben je?) vertoond. Deze film is gemaakt door de Oekraïense Alexandr Plyska en Alexandr Zaporoschenko. Het is een beschouwende documentaire – een inkijkje in een wereld waar de tijd niet door de klok wordt beheerst. “Where are you, Adam?” speelt zich af in het oude Dochiariou-klooster aan de westkust van het Griekse eiland Athos. Beelden van de natuur worden afgewisseld met het bijna onophoudelijke ritme van werk en gebed van de monniken. Daardoor ontstaat een ritmische band tussen de mens en de natuurlijke wereld die een paradijs weerspiegelt waarnaar we allemaal vaag verlangen. De filmmakers hebben het dagelijks leven van de monniken, - hun vreugden, hoop en hun zwakheden -, vastgelegd. Een centrale figuur in de film is de klooster oudste, abt Gregory. Zijn decennialange leiderschap heeft een sterke band gecreëerd tussen hem en de monniken in het klooster.

Deze indrukwekkende film duurt 80 minuten en heeft Nederlandse ondertiteling. Vooraf geeft de maker een inleiding; na afloop is er tijd voor een nagesprek. Aanmelden voor de filmavond kan via caecilia@christoffelparochie.nl, of via de intekenlijst op de balie in de Caeciliakerk. Kaarten à € 10,00 betaalt u aan de zaal. De opbrengst komt ten goede aan Oekraïne. De Caeciliakerk vind u aan de Zocherstraat 90, 3067 AT in Rotterdam.