Gebedsvieringen in de Caeciliakerk

Vanaf 6 december 2019 zullen er een aantal gebedsvieringen plaatsvinden in de Caeciliakerk en deze worden vervolgt op 13 en 20 december.

Advent betekent komst. Vrij vertaald: er zit iets aan te komen; er staat iets te gebeuren; we verwachten iets. “In de Advent zien we hoopvol uit naar Kerstmis. We hopen op een vernieuwing van het samenleven van mensen in deze wereld, waar op steeds weer nieuwe plekken mensen te lijden hebben door oorlog, chaos en verwarring.

In het Kerstverhaal figureert een kleurrijke stoet van personages. Om Maria en Jezus heen zien we figuren die, onbewust of ongewild, betrokken raken bij de komst van de lang verwachte verlosser van de wereld. Drie daarvan worden in de komende Advent speciaal in de schijnwerper gezet. Alle drie hadden een duidelijke verwachting omtrent hun leven, maar geen van drie kon vermoeden hoezeer die verwachting plotseling een andere wending zou nemen.”

Bijeenkomsten
Op drie vrijdagen in de Advent – 6, 13 en 20 december – ‘s morgens om 10.30 uur, verzorgt de DOP-groep een viering in de Mariakapel waarin drie personages uit het Kerstverhaal centraal staan. Voor koffie na afloop wordt gezorgd.

Caeciliakerk, Zocherstraat 90, 3067 AT Rotterdam