Gelui van klokken van hoop en troost

In de afgelopen weken klonk er op de woensdagavonden in Nieuwerkerk a/d IJssel van alle kanten klokkengelui tussen 19.00 en 19.15, als teken van hoop en troost. Het initiatief tot het luiden van de klokken van hoop en troost kwam van de Paradijskerk, en is door het hele land overgenomen. In Nieuwerkerk a/d IJssel wordt dit initiatief ondersteunt door alle christelijke gemeenten, en doen alle beschikbare kerkklokken hier aan mee!

De klokken luiden als hoopvol teken dat we als samenleving de Coronacrisis kunnen doorstaan en dat we hoopvol durven uitzien naar betere tijden; als troostvol geluid voor allen die rouwen om slachtoffers van het Coronavirus en voor allen die het lastig vinden om thuis deze weken door te komen en als boodschap aan alle werkers in vitale beroepen : de samenleving is hun dankbaar voor hun inzet, wat zij voor de medemens en ons land betekenen.

Wilt u, in deze tijd van sociale isolatie, een gevoel van verbondenheid voelen, en een teken van hoop en troost? Luister dan naar de kerkklokken op woensdagavond van 19.00 tot 19.15. Ze zijn overal te horen en op diverse plaatsen zelfs meerdere klokken tegelijkertijd!