Gerben Budding en Marjon van der Linden ‘rond Johannes de Doper’

Op zaterdag 29 augustus (de gedenkdag van de onthoofding van Johannes de Doper, patroonheilige van de kerk) zullen stadsorganist Gerben Budding en de Goudse sopraan Marjon van der Linden een concert geven in de Goudse Sint-Jan.

Naast muziek voor orgel en sopraan rond de persoon van Johannes de Doper, zal er een première plaatsvinden van een niet eerder uitgevoerd werk van dit jaar plotseling overleden Delftse componist Jan J. v.d. Berg en zal er aandacht zijn voor de 150 jaar geleden overleden Louis Vierne.

Het werk van Van den Berg, eveneens qua thematiek aansluitend bij Johannes de Doper, droeg hij postuum op aan de bekende organist Herman van Vliet. Ook zullen er twee Psalmen voor sopraan en orgel van Van den Berg klinken.

Vrij toegankelijk met een entreebewijs voor de kerk.

Zaterdag 29 augustus, 16:00 uur in de Goudse Sint Jan kerk.