Gouwe Momenten oase van rust in hectische omgeving

Deze zomer start de 16e jaargang van een nieuwe serie Gouwe Momenten. Een oecumenisch moment midden in de hectiek van het alledaagse leven. Onder het motto ‘samen doen wat samen kan’ organiseren de gezamenlijke kerken in Gouda voor de 16e keer een nieuwe serie Gouwe Momenten. Als thema hebben de vieringen meegekregen: ‘De vreugde voert ons naar dit huis’ van Sytse de Vries.

Dit oecumenisch aanbod biedt Gouwenaren, toeristen en andere belangstellenden elke donderdag in juli en augustus van 12:00 – 12:30 uur in de Sint Jan even rust, meditatieve muziek, een beeld, een tekst, een kaarsje ontsteken, gebeden zeggen of gewoon even stil zijn.

Het oecumenisch moment duurt een half uur en wordt voorbereid door de Goudse voorgangers. Aan het begin klinken welkom in het Nederlands, Duits, Frans en Engels. Men leest een tekst uit Bijbel, gedicht of actualiteit, passende cd-fragmenten en zingen samen een lied. Na afloop is er volop gelegenheid om na te praten met de voorganger en/of met elkaar.

Nieuwe serie Gouwe Momenten start donderdag 4 juli begint om 12:00 uur in het koor van de Sint Jan het Gouwe Moment en stadsorganist Gerben Budding bespeelt het orgel. Het volledige programma:

donderdag

titel