Gratis wijkconcerten van de Laurens Kooracademie

Om meer Rotterdammers te laten genieten van hun koormuziek, trekken zij in de week voorafgaand aan het concert op zaterdag 11 februari in de Laurenskerk, de wijken in. Studenten van de Laurens Kooracademie geven samen met zangers van het Laurens Collegium een voorproefje uit Rossini’s Petite messe solennelle. De cursisten koordirectie dirigeren deze woonwijkconcerten.

Op verrassende wijze zette Rossini de aloude Latijnse misteksten op muziek in zijn Petite messe solennelle. Het is een erg toegankelijke compositie en bij uitstek geschikt voor wie nieuwsgierig is naar, maar nog niet zo vertrouwd is met hun muziek.

Dinsdag 7 februari trapt het koor om 15.00 uur af in de Adriaen Janszkerk in Rotterdam IJsselmonde. Combineer op woensdag 8 februari een bezoek aan de markt op de Hesseplaats in Ommoord met het concert om 11.00 uur bij Open Hof. Donderdag 9 februari om 15.00 uur zijn we te beluisteren in de Breepleinkerk in Vreewijk.

De wijkconcerten zijn gratis toegankelijk en duren 30 minuten. Reserveren is niet nodig.

Laurens Kooracademie

“Het wijkconcert is onderdeel van onze Laurens Kooracademie: wij laten nieuwe talenten aan het woord én aan slag. Op termijn dreigt er een tekort te ontstaan aan goede koordirigenten om deze rijke koortraditie in Nederland ook in de toekomst veilig te stellen. Daarom is Laurens Vocaal gestart met de Laurens Kooracademie. In de eerste fase van dit programma biedt Laurens Vocaal directiestudenten de kans masterclasses te volgen, onder meer bij koordirigent en docent koordirectie Wiecher Mandemaker. Daarnaast dirigeren de studenten concerten van het Laurens Collegium en Codarts Kamerkoor, waarbij zij ook gecoacht worden door zangprofessionals.”

Laurens Vocaal
Laurens Vocaal is de nieuwe, overkoepelende familienaam van de drie koren die de organisatie rijk is: de Laurenscantorij, het Laurens Collegium en het Laurens Symfonisch. Het is de missie van Laurens Vocaal om publiek te laten ervaren hoe goede koormuziek een mens kan raken.

Wijkconcert IJsselmonde

Dinsdag 7 februari 2023 15.00-15.30 uur

Adriaen Janszkerk Kasteelweg 50, 3077 BN Rotterdam

Wijkconcert Ommoord

Woensdag 8 februari 2023 11.00-11.30 uur

Open Hof Hesseplaats 441, 3069 EA Rotterdam

Wijkconcert Vreewijk

Donderdag 9 februari 2023 15.00-15.30 uur

Breepleinkerk Van Malsenstraat 104, 3074 PZ Rotterdam

Alle wijkconcerten zijn gratis toegankelijk, reserveren niet nodig.

Meer informatie: https://laurensvocaal.nl/nieuws/view/61

Concert Laurenskerk