Heilige onrust, een pelgrimage naar het hart van de religie

Op woensdag 9 oktober om 20.00 uur in de Ringvaartkerk te Nieuwerkerk a/d IJssel begint men met een aantal gespreken over het boek ‘Heilige onrust’.

Dit boek is geschreven door Frits de Lange. Geloven is een continu zoeken, naar jezelf en God. De Lange voegt daar nog een derde component aan toe: het zoeken naar de medemens. Hoe ga je om met de ander die van jou verschilt? Een pelgrim ontmoet onbekenden op zijn reis en vindt onderdak op verschillende plaatsen. Gastvrijheid is voor De Lange een belangrijk onderwerp. Of zoals de ondertitel van het boek het verwoordt: een pelgrimage naar het hart van religie. Zonder zekerheden op weg, met een open blik naar anderen. Dat is volgens Frits de Lange de essentie van religie. Iedereen die deze ‘heilige onrust’ aandurft nodigen wij uit om met ons te pelgrimeren naar het hart van onze religie.

Meer informatie bij ds.Peter Treep p.treep@planet.nl