Hugo in filmhuis Open Hof

Op vrijdag 18 december a.s. om 14.00 uur wordt de 8e film van dit jaar in de kerkzaal van de Openhof kerk vertoond: Hugo. Parijs, 1930. Hugo Cabret is een 12-jarige wees die onder het dak van een druk treinstation in Parijs woont. Sinds zijn oom spoorloos verdween, heeft hij in het geheim de zorg voor de stationsklokken op zich genomen.

Daarnaast probeert hij de Automation een mechanische pop aan de praat te krijgen. Dan komt hij in aanraking met een vreemd meisje en een bittere oude man die de speelgoedwinkel in het station beheert. Plotseling komen Hugo's verborgen leven en het waardevolle geheim dat hij bewaart in gevaar. Samen met het meisje probeert hij het raadsel van het hartvormig slot op te lossen waarop geen sleutel past. De film won destijds 5 Oscars.

De keuze van deze film is mede bepaald door de kerstsfeer en is een zeer geslaagde combinatie van animatie en verschillende filmstijlen, waaronder filmbeelden uit het begin van de filmtijd. Regisseur: Martin Scorsese. Duur 126 minuten.

Bijdrage in de kosten: € 4,00 inclusief een flesje water. Betaal bij voorkeur gepast.

De bekende beperkingen in verband met het corona-virus zijn nog steeds van toepassing. Ook dient men zich tevoren met adresgegevens en telefoonnummer en/of e-mailadres aan te melden. Dat kan via ht2@upcmail.nl of via een bericht op mobiel: 0611-566 347. Tevens dient tijdens het lopen in het kerkgebouw een mondkapje te worden gedragen en is het aantal bezoekers momenteel beperkt tot 30.