Huiskamerconcert Arjan Breukhoven

Op zaterdag 23 november zal Arjan Breukhoven samen met sopraan Wendy Roobol om 20.00 uur een huiskamerconcert geven in Rotterdam. Vooraf koffie met wat lekkers en in de pauze een hapje en een drankje!

U kunt plaatsen reserveren door u aan te melden via https://www.arjanbreukhoven.nl/agenda

Arjan Breukhoven werd op 18 mei 1962 geboren. Aanvankelijk studeerde hij orgel bij Jan Brandwijk en later orgel en kerkmuziek aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, waar o.a. Wim van Beek en Bert Matter zijn leraren waren. Aan het conservatorium studeerde Arjan Breukhoven piano bij Albert Brussee. Tevens studeerde hij zang, improvisatie en koordirectie. In deze conservatorium-tijd kreeg hij ook les van de beroemde Franse organist en pedagoog Gaston Litaize. Tevens studeerde hij koor- en orkestdirectie aan de prof. Kurt Thomasstichting.

Arjan verleent jaarlijks zijn medewerking aan zo’n 400 concerten en diensten. Regelmatig werkte hij mee aan opnamens voor radio- en televisieprogramma’s van de EO, ook bij andere omroepen in binnen- en buitenland was hij te zien. Ook heeft Arjan Breukhoven aan talloze DVD- en Cd-producties meegewerkt, waaronder een zeer gewaardeerde serie orgelimprovisatie Cd’s en een serie met Cd’s, met o.a. opnames uit het Duitse, Wiesbaden, Keulen en Heidelberg en het Finse Turku, waarop Breukhoven het orgel op een geheel eigen en zeer bijzondere wijze laat horen en de pianosolo-cd’s ‘Beneath my Wings’ en ‘Emotions’. De kortgeleden gepresenteerde CD Bach & Friends oogst veel lof in de landelijke pers. Als componist is hij bekend door zijn vele composities voor koor, orgel en andere instrumenten. Arjan Breukhoven is als organist verbonden aan de Hervormde Dorpskerk van Berkel en Rodenrijs.