Israëlavond met ds. Willem J.J. Glashouwer

In samenwerking met Christenen voor Israël organiseert onze commissie Kerk en Israël op woensdag 11 oktober een avond waarop ds. Willem J.J. Glashouwer, president van Christenen voor Israël Internationaal, hoopt te spreken over: De plaats van Israël in de eindtijd.

De Eindtijd houdt veel christenen bezig. Er leven vragen als: Leven we nu in de eindtijd? Hoe kunnen we dat weten? Wat zijn de tekenen der tijden? Wanneer komt de antichrist? Of vragen als: Hoe zit het met het merkteken en het getal van het beest, valse profeten, Babylon en Jeruzalem, het nieuwe wereldrijk in opmars en de wederkomst van Christus. Ook zal ds. Glashouwer aandacht besteden aan de ‘Grote Verdrukking’ en de bijzondere rol die Israël in de eindtijd zal spelen.
Ds. Willem J.J. Glashouwer was voorheen werkzaam voor de EO. Bekende programmaseries uit die tijd waren: 'Het Ontstaan van de Bijbel' en 'Het Ontstaan van Israël'. Hij is tevens medeoprichter van de Evangelische Hogeschool en de Christelijke School voor Journalistiek. Ds. Glashouwer was vervolgens tien jaar voorzitter van Christenen voor Israël. Nu is hij president van Christians for Israel International' en betrokken bij het werk in tientallen landen. Hij is auteur van veelgelezen boeken als: 'Waarom Israël?', 'Waarom Jeruzalem?' en 'Waarom Eindtijd?'

Deze bijeenkomst vindt plaats in de Nieuwe Westerkerk, Valeriusrondeel 670 in Capelle a/d IJssel. Aanvang is om 20.00 uur, en de toegang is gratis. Er zal een collecte gehouden worden voor het werk van Christenen voor Israël.