Jeugddienst Dorpskerk Capelle

Dit seizoen staan de jeugddiensten in De Dorpskerk in het teken van durven. “We hadden al de thema’s ‘Durf te vragen’, ‘Durf te twijfelen’, ‘Durf te kiezen’ en ‘Durf te leven’. Natuurlijk kregen wij als jeugddienstcommissie ook te maken met de gevolgen van Corona en moesten we deze serie tijdelijk onderbreken. Gelukkig kunnen we de draad weer oppakken!

Dit doet men in een jeugddienst op zondagmorgen 21 juni met het thema ‘Durf te zingen’. Voorganger is Ds. Cluistra. Een jeugddienst met als thema ‘Durf te zingen!’ in een tijd waarin dat vanwege de rondspattende aerosolen vooral wordt afgeraden. Dan heb je echt lef. Of ben je dan vooral een beetje dom ….om even een bekende Nederlandse Royal te citeren. En los daarvan…wat valt er nou te jubelen als er miljoenen mensen te kampen hebben met de gevolgen van een wereldwijde pandemie. En toch zijn we niet gek en we zijn ook niet gevoelloos. Durf te zingen geldt nu meer dan ooit. Zingen verbindt (kijk maar naar de balkonscenes in Italie en Spanje), zingen bevrijdt, zingen maakt blij en muziek rijkt tot de hemel. We zingen tot Gods eer, met een paar mensen in de kerk, maar wel met alle anderen thuis. Zing uit volle borst.”

Zondagmorgen  21 juni 2020, aanvang 10.00 uur in De Dorpskerk in Capelle a/d IJssel