Kerkcafé in Ringvaartkerk

Het kerkcafé is dé plek om nieuwe mensen te ontmoeten! In een gezellige en informele setting kun je met elkaar – onder het genot van een drankje en een nootje – met elkaar in gesprek gaan. En mocht het lastig zijn een gespreksonderwerp te vinden, iedere keer is er een kort uitdagend programma met voldoende handvatten voor een goede avond.

Vrijdag 24 november ontvangen ze oud‐Nieuwerkerkers Wim en Heleen van der Meijden. Zij woonden en werkten een deel van hun leven op Papua New Guinea en in Engeland. Zij wilden actief deel uitmaken van hun nieuwe omgeving en meedoen met de samenleving, maar hoe maak je ‘als vreemdeling’ echt contact met mensen die een heel andere achtergrond en ideeënwereld hebben dan je zelf hebt? ‘Ga mee!’, ondanks cultuurverschillen. Misschien niet alleen met de ‘onbekende buitenlander’, maar ook met je buurman/vrouw die op een heel andere manier in het leven staat.

Wim en Heleen geven een korte presentatie hoe het voelt om te leven ‘als vreemde’ in een ander land en wat je kunt doen om het ijs te breken. Na afloop van de presentatie gaan ze graag in gesprek.
Het kerkcafé is open vanaf 20.30 uur. Om 20.45 uur volgt de presentatie.