Kerstconcert HOSANNA

Voor het 36e jaar op rij zal Christelijk Gemengd Koor Hosanna uit Gouda op zaterdag 21 december a.s. haar traditionele kerstconcert geven. Zoals iedere editie vindt het concert ook dit jaar weer plaats in een van de mooiste kerken van Nederland, de St. Janskerk te Gouda.

Naast Hosanna , dat sinds 5 jaar onder voortreffelijke leiding van dirigent André Vis staat, treedt dit jaar ook Christelijk Gemengd Koor Omnia Cum Deo uit Nieuwe Lekkerland op. Dit zeer ervaren koor staat onder leiding van dirigent Gerard van der Zijden, maar aangezien hij tijdens ons kerstconcert het orgel zal bespelen, smelten de twee gemengde koren samen tot een groot koor.

Het koor is enorm trots dat ook dit jaar de Zuid-Koreaanse sopraan Saejeong Kim weer naar Gouda komt, ze heeft een fantastische stem. Saejeong, die haar master behaalde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, is een graag geziene gastsoliste bij veel koren in binnen- en buitenland. Ze treedt regelmatig op met het Nederlands Kamerkoor en zong ook in diverse opera’s. Echt een stem van formaat, zoals vorig jaar het publiek tijdens het kerstconcert al mocht ondervinden. Deze editie van het kerstconcert zal Saejeong zowel solo, als met de koren samen zingen.

Ook het Katwijks Christelijk Mannenkoor Jubilate, onder leiding van Aldert Fuldner, zal haar medewerking verlenen aan het concert. Het 200 leden tellende koor is het grootste mannenkoor van Nederland. Het geluid dat de heren voortbrengen is overweldigend. Niet voor niets brachten zij reeds vele platen uit, ze hebben zelfs een gouden plaat. De zeer getalenteerde Jan Jaap Nuiver neemt dit jaar de vleugel voor zijn rekening, al met al een groep zeer inspirerende muzikanten, die ongetwijfeld garant staan voor een weergaloos optreden.

Het kerstconcert vangt aan om 20.00 uur, de toegangsprijs aan de deur is € 15,-. In de voorverkoop zijn toegangskaarten te bestellen tegen de gereduceerde prijs van € 12,50 en kinderen t/m 12 jaar zijn op zaterdag 21 december gratis welkom in de St. Janskerk. Kaarten zijn te bestellen via koor@hosannagouda.nl of tel. 0182 - 78 58 78.