Kledingactie voor Oekraïne

Op zaterdag 2 november houdt de diaconale Unter-Karpatenwerkgroep van de Hervormde Gemeente Nieuwerkerk aan den IJssel van 9.00 tot 12.00 uur weer een kledingactie. Hierbij kunt u al uw goede gebruikte kleding, schoenen, linnengoed, dekens, dekbedden e.d. kwijt. De inzameling zal gebeuren in gebouw de Vluchtheuvel aan de Kerkgang (Dorpsstraat, bij de Oude Kerk te Nieuwerkerk aan den IJssel). Een dringende vraag is, de kleding alvast grofweg uit te sorteren in dames-, heren-, kinderkleding enz, graag in stevige gesloten vuilniszakken. Als u per auto komt rijdt u via de Kerklaan naar het kerkplein, waar u uw gesorteerde zakken bij de kar kunt afgeven. Fietsers en lopers gaan via de Dorpsstraat de Kerkgang in naar de Vluchtheuvel.

De spullen zijn bestemd voor de extreem arme gezinnen in Oekraïne, in het kader van Stichting Armenhulp Oekraïne. De hulp is nog steeds hard nodig hier, nu de oorlogstoestand maar voortduurt en het geld steeds verder ontwaardt, terwijl de prijzen, ook van de eerste levensbehoeften, almaar verder stijgen. Met name in de zigeunerkampen, met vaak grote gezinnen, en ook bij ouderen is de situatie nijpend.

Wie behalve met kleding nog verder mee wil leven met dit noodzakelijke werk in Oekraïne kan een (aftrekbare) gift overmaken naar: Iban: NL36 RABO 0396 2058 01 t.n.v. Diaconie Herv. Gem. N. a/d IJ. inzake Unter-Karpaten­werk­groep, o.v.v. “Armenhulp”. Ev. inlichtingen bij secretaris Mieke den Boer, tel. 0180-314870.