Kledinginzameling voor ReShare

Op zaterdag 9 oktober zamelt de protestantse kerk in Capelle a/d IJssel kleding in voor ReShare, de tweedehandskleding winkels van het Leger des Heils. Tussen 10 en 12 uur kunt u uw overtollige maar nog draagbare kleding afgeven in de deelnemende kerken:

De Hoeksteen

Dorpskerk

Schenkelkerk

Ontmoetingskerk (9:30 – 11:00)

Oosterkerk

Waar staat ReShare voor?
Jaarlijks zamelt het Leger des Heils zo’n 26 miljoen kilo kleding en textiel in. Kleding en textiel die zij gedoneerd krijgen wordt door hen opnieuw gebruikt. Ze geven het weg aan mensen in nood of ze verkopen het, onder meer in hun ReShare Stores. Honderd procent van de opbrengsten die zij halen uit textielhergebruik, wordt besteed aan de hulpverlening van het Leger des Heils. Dat zorgt niet alleen voor blije mensen, maar het draagt ook bij aan een gezonder milieu. Er wordt namelijk minder kleding geproduceerd en er wordt minder kleding vernietigd.

Leger des Heils ReShare creëert door middel van textielinzameling en -hergebruik ook veel banen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zij gaan aan de slag met inzameling en sortering textiel en ze werken in de eigen kledingwinkels: de ReShare stores. Daar verkopen zij mooie tweedehands- en vintagekleding voor een kleine prijs.