Klokken van hoop en troost

Vanavond luiden wederom de klokken in Nieuwerkerk a/d IJssel en vele anderen gemeenten in Nederland. Van 19.00 tot 19.15 luiden ook vanavond in ons dorp alle kerkklokken als bemoediging, verbinding maar vooral als hoop en troost in deze tijd van het coronavirus.

Eeuwenlang zijn kerkklokken de boodschappers van de samenleving geweest, en dat zijn ze ook nu weer: om een geluid van hoop te geven dat we met elkaar deze crisis kunnen doorstaan; om een geluid van troost te geven aan slachtoffers en nabestaanden van deze vreselijke ziekte en voor allen die aan huis gebonden zijn; en om een geluid van dankbaarheid te geven aan alle werkers in vitale beroepen.

Alle Nieuwerkerkse kerken hebben gehoor gegeven aan de landelijke oproep tot het luiden van de klokken van hoop en troost.