Kom in beweging voor de Vastenactie

Op zaterdag 20 maart organiseert de Sint Jan de Doper parochie in Gouda de jaarlijkse vastenactie en komt men in beweging. “Of u nu gaat wandelen of fietsen rond het klooster van de paters Passionisten in Haastrecht, uiteindelijk is er maar één winnaar: de oudere en gehandicapte bewoner van het Vincentiushuis van de paters Passionisten in Brazilië. Wij gaan er voor zorgen dat daar een nieuwe keuken wordt geplaatst en dat is hard nodig!” en alles volledig coronaproof!

Kiest u voor wandelen: begin en eindpunt is het klooster zelf. U kunt kiezen uit 5 of 8 kilometer. Elk half uur kan er gestart worden, de eerste mogelijkheid is om 10.00 uur, de laatste mogelijkheid is om 14.00 uur.

Fietsen kan natuurlijk ook. Kiest u voor de E-bike of voor een ‘gewone’ fiets dan is 40 kilometer een mooie afstand. Elk half uur kan er gestart worden bij het klooster. De eerste mogelijkheid is om 10.00 uur, de laatste om 13.00 uur.

Maar een langere afstand kan natuurlijk ook! Een tocht op de (race)fiets van ongeveer 80 kilometer is dan een uitdaging. Elk half uur kan er gestart worden, de eerste mogelijkheid is om 10.00 uur, de laatste om 13.00 uur.

Graag voor 15 maart per mail aanmelden bij Diny Boere: berdivo@telfort.nl. Uw bijdrage kunt u op de dag zelf voldoen. Voor volwassenen wordt een bijdrage gevraagd van € 6,00 en voor kinderen € 3,00. Na afloop van de uw inspanning krijgt u een tastbare herinnering aan uw sportieve prestatie!

“Maar hoeveel kilometers u ook wandelt of fietst daarmee zijn we er nog niet. Houdt de infobladen goed in de gaten. We hopen dat er weer vastenmaaltijden gehouden kunnen gaan worden maar dat is natuurlijk afhankelijk van alles wat met Corona te maken heeft. Wat wel kan is bidden! We zijn voornemens om een estafette van gebedsavonden te houden in onze parochie. Steeds op een andere locatie, om biddend met verbonden te zijn. Fietsend, wandelend, tafelend maar ook biddend hopen wij € 3600 euro op te halen. De vastenactie legt er dan 1800 Euro bij. Dan staat er straks in Brazilië een mooie keuken.”

Alle bovenstaande activiteiten gaan door als er binnen de dan geldende Corona maatregelen voldoende ruimte is. Een slag om de arm dus!