Last Night of the Proms

Eén van de meeste bekende en geliefde concerten in Engeland is “the Last Night of the Proms”. Binnenkort is dit concert in Berkel en Rodenrijs! Op zaterdag 2 november zal de veelzijdige concertorganist Arjan Breukhoven een programma spelen met muzikale hoogtepunten van dit wereldberoemde evenement. Het beloofd een fantastische avond te worden!

De Engelse versie van the Last Night of the Proms is de afsluiting van het concertseizoen promsconcerten in de Royal Albert Hall in Londen. Het publiek zingt mee en doet mee op een zeer bijzondere en aanstekelijke wijze. De Berkelse versie zal ook bestaan uit meezingen van bekende liederen, ook bijzonder en aanstekelijk. Tijdens dit concert zullen onder andere de beroemde toegiften te horen zijn waarmee de Engelse versie in Londen altijd eindigt: Elgar’s Pomp and Circumstance, Jerusalem van Hubert Parry, O Danny Boy, maar ook de variaties over Zeemansliedjes van de oprichter van de promsconcerten sir Henry Wood. Het zal een fantastische en zeker ook unieke avond worden in de Berkelse Dorpskerk vanwege het thema.

Het concert begint om 20.00 uur en kaarten a € 10,- zijn zowel aan de kerk verkrijgbaar op de avond van het concert, als ook in de voorverkoop viawww.arjanbreukhoven.nl/agenda1